Wednesday, December 13, 2006

یاد باد آن روزگاران یاد باد

چقدر اوضای غریبی شده. آدم تا وقتی دانشجو هست همه اش دلش میخواد زودتر تموم شه اون زندگی و بشه کسی واسه خودش. و وقتی هم میشه دلش میگیره واسه گذشته ها... قبلا بعضی روز ها میشد که حال رفتن به دانشگاه رو نداشتم و تا لنگ ظهر دراز میکشیدم و میخوابیدم... حالا اما دریغ از یه روز اون جوری. با اینکه اینجایی که ما هستیم به اون بدی ها هم نیست ولی به هر حال آزادی قبل ها رو نداره. دلم لک زده واسه اینکه یه هفته تعطیل شیم و من فقط بخوابم! بدون یه ذره فکر کردن و تمرکز روی چیزی... آی اونهایی که دانشجویین ، حالش رو ببرین که وقتش حالاس
یه چند وقته رفتم تو فکر اینکه واقعا هدف از زندگی چیه؟... بعد از ده سال که برگشتم به گذشته چی میتونه قانعم کنه که راه درستی رو تو زندگی رفتم. چی باعث اون رضایت از زمانی میشه که آدم داره ذره ذره از دستش میده. و اگه به من گفتن تو چه سهمی تو این دنیا داشتی من چه جوابی براش دارم
یکی برای یه سری آدم که میخواستن خودشون شرکتهاشون رو تاسیس کنن میگفت هدفتون این باشه که تحولی ایجاد کنین. اینکه یه کاری رو یه ذره بهتر انجام بدین یا چیزی درست کنین که یه مقدار بهتر کار کنه هیچ وقت ارضاتون نمیکنه. باید برین برای اینکه دگرگونی ایجاد کنین... حالا تو هر چیزی و برای هر کاری
"Make a Change..."
این جمله ای بود که از همون موقع منو تحت تاثیر قرار داد و دیدم این آدم چقدر قشنگ تو سه تا کلمه این معنی رو گنجونده. آدم واقعا اگه بعد از شصت هفتاد سال چیزی رو عوض نکرد، بودن و نبودنش برای آیندگان چه فرقی میتونه داشته باشه. کار خیلی سختی هم نیست. در واقع برگردین به تاریخ و ببینین چقدر آدم بودن که چیزی رو متحول کردن. حتی اگه اسم آدمها هم از دفتر تاریخ محو بشه اثری که گذاشتن همیشه خواهد موند

6 comments:

Anonymous said...

na hozashte, na ayande. faghat hal- doste aziz .

Anonymous said...

جمله عالی ای گفته !

Anonymous said...

I've got a shorter phrase for you: "Be creative!".

Anonymous said...

Naemeh jan ye bozorgi ke esmesho yadam nist gofte:
darbi ahanin miane gozashte va fardaie khod bekeshid va faghat baraie hal zendegi konid...

myself said...

آره دقیقا. به هر حال چه تو گذشته زندگی کرد و چه نه، بر نمی گرده و من فکر میکنم که اگه بر گرده هم باز هرکی هر راهی رو که الان رفته اون موقع هم میره. چرا؟ چون میبینم که آدمهایی که یه اشتباهی رو یه بار تو زندگیشون میکنن بارها و بارها تکرارش میکنن... به هر حال
ای دوست بیا تا غم دنیا مخوریم
وین یک دم عمر را غنیمت شمریم
فردا که از این دیر فنا در گذریم
با هفت هزار سالگان سر به سریم

Anonymous said...

نمی دونم این حس را شما هم داشتی یا نه اما آدم بعضی موقع ها هست که از هیچیش راضی نیست.حتی اگر بهترین آرزوی گذشتت را هم عملی که کنی حتی به بهترین نحو هم که کار کنی بازم راضی نیستی. به نظر من هدف خیلی مهمتره. آرزوی این را داشتم که مثل بعضی ها عقاید خاص مذهبی داشتم , با اینکه من مذهبی هستم اما خوب مثل اونا نیستم. اونایی که حتی خوابیدن را هم عبادت می دونن و همیشه احساس میکنن به هدفشون نزدیکن و در راه درست زندگی.